Onze Visie 2050: Kwaliteit van Service

Voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om een inspirerende 'passenger journey' en ervaring te bieden

Kwaliteit van service gaat op Schiphol verder dan de directe reiservaring. Om wereld en wereldburgers echt met elkaar te verbinden, moeten onze luchthavens een plek zijn waar alle mensen – reizigers, zakenmensen, studenten en medewerkers van onderzoeksinstellingen – kunnen samenkomen. Met ons slimme, ‘verbonden’ vastgoed en onze hoogwaardige zakelijke dienstverlening stimuleren we het lokale zakelijk klimaat en de kenniseconomie. Dit doen we door het tot stand brengen van nieuwe verbindingen met een toegevoegde waarde. We zien mogelijkheden voor het verkennen van verdere ontwikkeling en nieuwe concepten.

  • Klantwaardering

    Een hoge kwaliteit van service bieden betekent dat we luisteren naar en inspelen op de behoeften van de vele verschillende klanten die onze luchthavens dagelijks gebruiken.

Kwaliteit van Service
Resultaten 2019
Passagiers
Top Performance Indicator
36
Net Promoter Score
Een hoogwaardige klantervaring bieden
Een hoogwaardige klantervaring bieden
Dienstverlening van hoge kwaliteit betekent een luisterend oor hebben voor de vele passagiers en andere klanten die onze luchthaven dagelijks bezoeken, en inspelen op hun wensen. Door het aanbieden van een brede en groeiende reeks horecagelegenheden en winkels doet Schiphol haar uiterste best om haar dienstverlening af te stemmen en aantrekkelijk te houden voor mensen uit alle geledingen van de samenleving.
Feiten en cijfers
270
outlets Schiphol
Bestedingen per vertrekkende passagier op Schiphol (in EUR)

2019

2018

Groei

Retail airside

12,90

13,13

-1,8%

Horeca airside

4,89

4,81

1,7%

Totaal

17,79

17,94

-0,8%

Aantal outlets op Schiphol

Airside

Schiphol Plaza

Horeca

71

27

Retail

107

39

Services

19

7

Totaal

197

73

Kwaliteit van Service
Resultaten 2019
Airlines
Top Performance Indicator
66,5%
On-time performance
  • Nieuwe passagiersbrug

    Met de nieuwe, dubbeluitgevoerde passagiersbrug wordt een vliegtuig binnen een minuut automatisch op de pier aangesloten, wat de wachttijd voor passagiers verkort en de airline helpt zijn operatie te versnellen.

Feiten en cijfers
91,5%
gemiddelde bezettingsgraad vastgoed
  • Een doel voor 'groentenkliekjes'

    Begin 2019 kreeg Schiphol Plaza een bijzonder nieuw concept: Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek.

Ontwikkeling van een AirportCity
Ontwikkeling van een AirportCity
Schiphol is veel meer dan alleen een luchthaven. We zijn een AirportCity; een plaats waar mensen en bedrijven kunnen samenkomen, werken en verbindingen leggen, op de locatie Schiphol.

Onze Visie 2050

De Visie 2050 van Royal Schiphol Group is om de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld te creëren. Hiermee stellen we een nieuw, ambitieus doel voor onze organisatie en de Nederlandse luchtvaartsector als geheel. Onze Visie is opgebouwd rond de versterking van de fundamentele ‘kwaliteiten’ die onze groep biedt: Kwaliteit van Netwerk, Kwaliteit van Leefomgeving en Kwaliteit van Service. Veiligheid en Sterke organisatie zijn de twee kernfactoren die ten grondslag liggen aan de drie kwaliteiten.